Beslutsångest.

När det kommer till jobb, har jag verkligen det!
Eftersom jag får så många jobberbjudanden, vet jag inte vad jag ska välja.

Igår var jag på det nya, men på väg dit ringde även en annan och frågade om jag kunde komma på arbetsintervju idag 18:30. Och eftersom det var så sent så tackade jag självklart ja, även fast jag inte riktigt visste vad det var för nåt.

Men det är typ exakt samma sak som på "det nya jobbet", också face to face. Fast med fast lön + rörlig lön! Oc hdet är ju mycket bättre.

Idag ska jag iallafall först till "nya jobbet" , och sen på arbetintervjun. Har inget att förlora ju :) Är det andra bättre så tar jag sj'älävklart det istället..

Fast det "nya jobbet" har många fördelar. Man KAN tjäna rätt mycket, gör man inte det får man inte heller vara kvar. Dresscoden, så jäva kul! Man får lönen samma månad (jobbar i september får lönen i slutet av september), man får semesterersättning både till jul och sommar. Man får ersättning när man är sjuk (baserad på 3 månader tillbaka).

Osv osv, inget sånt hade vi på telespärr.

Dessutom blev jag ju "befodrad" direkt igår. Man kan kalla det vad man vill, men..
Det finns 6 olika "stadier" på detta jobbet. Man börjar inom ett kategori som heter "Privat", där börjar dom alldra flesta. Sedan får man jobba vidare sig till nästa kategori "affärer till affärer".

Och jag hamlade i 2an, alltså affärer till affärer :) Vilket är jävligt kul. Man fixar möte med olika företagschefer och åker dit och besöker dom. Jag ska då börja sälja bara tele2 till en början, senare eon också.
Visst låter det kul?

Men, här är ingen garanti lön, man måste köpa ett skånekort själv (gjorde det igår), högsta chefen pratar bara engelska.

Så vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0