Anställning + nya hårfärgen

Hade fullt upp igår, hann inte skriva.

Men jag fick iallafall min anställning igår! Det är ju kul. Sålde även 2 stycken.. :)

Hade precis tänkt att gå, och sluta på jobbet. Och så kommer jag tillbaka från rasten, så ligger anställningspaperna på bordet! Klart man stannar :) Skönt at inte jobba gratis längre iallafall, bara nästan.
Så idag köpte jag ett sånt rabattkort.. Eftersom jag inte hade råd med månadskortet ;P

Vet ni vad jag även gjorde igår?
Jag färgade håret!
Det blev sådära spontant. Vilket jag gillar mest. För annars har jag alldeles för många idéer och blir aldrig nöjd.
Men jag blev faktiskt riktigt nöjd nu! :)

Måste dock färga det en gång till i samma färg ungefär nästa vecka. När man färgar håret från blondt till "brunt" eller mörkare, måste man göra det.. Såg även idag på jobbet att det var liiiiiiiite grönt i topparna, eller det kanske bara var som jag såg i syne.

Men jag blev iallafall nöjd! Använde schwarzkopf essential color, medium blonde

När man köper "ljusbrun" (som det står på förpackningen) så blir håret istället mellanbrunt eller mörkbrunt. Medium blond såg verkligen inte ut som blond alls, kanske mörkblond/ljus ljus brunt på förpackningen.
Så jag var smart nog och valde den färgen :)
Det kan ju inte bli annat än fel, men det blev det inte det heller!

Jag tror inte denna bilden är så nära "verklighets färgen". Det är mörkare i speglen tycker jag. Eller så har jag inte sett hur det ser ut där bak? :/




Lite mer likt sanningen antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0